Alliance: The Silent War
https://www.alliancethegame.com/community/

For the Metal fans (scradge :D)
https://www.alliancethegame.com/community/viewtopic.php?f=5&t=1787
Page 1 of 1

Author:  Bigdaddy [ Mon Jun 17, 2013 12:42 pm ]
Post subject:  For the Metal fans (scradge :D)

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0_sfK83SvGU#!

Author:  scradge [ Tue Jun 18, 2013 1:12 pm ]
Post subject:  Re: For the Metal fans (scradge :D)

Aww man, I LOVE these guys. The riffs are just so !!METAAAAL!! and awesome!

Funny though cos I'm really picky about the type of screaming I like in bands, Theres not that many that dont remind me of shitty Screamo bands who are trying to be metalcore but failing. Or they think they're Phil Anselmo.

Author:  Bigdaddy [ Wed Jun 19, 2013 3:50 pm ]
Post subject:  Re: For the Metal fans (scradge :D)

scradge wrote:
Aww man, I LOVE these guys. The riffs are just so !!METAAAAL!! and awesome!

Funny though cos I'm really picky about the type of screaming I like in bands, Theres not that many that dont remind me of shitty Screamo bands who are trying to be metalcore but failing. Or they think they're Phil Anselmo.



Same here, even thought I'm really not into metalcore too much. I listen to a few metalcore bands, but I have started to listen a few more after going to see KS engage. I had one band surprise me (not sure what genre of metal they are to be honest)

Between the Buried and Me. Their singer has got serious talent, to be able to go from a very good singing voice to screaming back and forth ..just blows my mind lol.

https://www.youtube.com/watch?v=0vgGidjyPP0


P.S scradge I'm going to see Amon Amarth, Five Finger Death Punch, Mastadon, behemoth, and a few others in august :P

Author:  scradge [ Wed Jun 19, 2013 5:07 pm ]
Post subject:  Re: For the Metal fans (scradge :D)

Our drummer tried to get me to listen to them a while back but I never bothered listening to them.
Fuck me they are talented. that guy can fucking sing too!

Author:  Bigdaddy [ Wed Jun 19, 2013 5:49 pm ]
Post subject:  Re: For the Metal fans (scradge :D)

scradge wrote:
Our drummer tried to get me to listen to them a while back but I never bothered listening to them.
Fuck me they are talented. that guy can fucking sing too!


I know right lol! When you get some free time look up their "colors" dvd it's sick man. Very few bands actually have talent like this. One thing that bothers me the most is when people label shitty bands "heavy metal" or anything close to it. And another thing is all of these bands that just sound like little wimps or make complete shit music. I saw asking alexandria briefly last summer, and seriously thought they were just complete shit. I just don't understand the appeal at all. Granted I usually listen to a lot harder stuff, their music was just...shit.

Author:  scradge [ Wed Jun 19, 2013 7:00 pm ]
Post subject:  Re: For the Metal fans (scradge :D)

Yeah im not keen on them either.

Sometimes I worry if im turning into a Metal snob, but when i spent my teenage years listening to music like Tool, Pantera, Alice in Chains and Metallica, this hardcore (which is actually a decentant of Punk not Metal) just doesnt cut it for me most of the time.
The screaming is wet, The riffs are lazy, the drumming is crap and only fast to make the guitars seem technical. And as for the lyrics, fuck me they really are shit. Singing about Valantines leaving you and girls looking pritty in wedding dresses???? Grow a pair!!!

Author:  Bigdaddy [ Thu Jun 20, 2013 2:22 am ]
Post subject:  Re: For the Metal fans (scradge :D)

I'm right there with you man...so maybe we are both metal snobs haha. Speaking of Tool...that was my first concert lol.

Author:  scradge [ Thu Jun 20, 2013 6:08 pm ]
Post subject:  Re: For the Metal fans (scradge :D)

:( Never got to see Tool yet. Always seem to be skint when they were on tour.
Last band we went to see was EELS.

Best band ive seen live though was an acoustic set with Breed 77 These guys are awesome. and hes by far the best singer ive seen live.

http://www.youtube.com/watch?v=XJFmh6W1Jjo

Author:  Bigdaddy [ Fri Jun 21, 2013 2:09 pm ]
Post subject:  Re: For the Metal fans (scradge :D)

Not much for "zombie" but they definetly made it sound better lol. I started looking through their songs and I like this one in particular https://www.youtube.com/watch?v=PIx-T1iWNYI dude has got a good voice.

Author:  lamborghini [ Wed Nov 13, 2013 7:51 am ]
Post subject:  Re: For the Metal fans (scradge :D)

Theres not that many that dont remind me of shitty Screamo bands who are trying to be metalcore but failing. Funny though cos I'm really picky about the type of screaming I like in bands, Or they think they're Phil Anselmo.

Page 1 of 1 All times are UTC - 5 hours
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/